Kullanıcı Adı:

Beni Hatırla

Şifre:

Şifremi Unuttum

Ana Sayfa | Tasavvuf Akademisyenleri | Tasavvufî Yayınlar | Tasavvuf Dergisi | Konuk Defteri | Fotoğraflar | İletişim | Haberler

Halvet Kavramı Üzerine Bir Değerlendirme
(An Account of the Concept of Khalwa)
Yazar : İhsan Soysaldı
Türü : Makale
Baskı Yeri/Yılı : Ankara / 2007
Dergi : Tasavvuf İlmî ve Akademik Araştırma Dergisi
Sayı : 19
Sayfa : 235-243
Görüntülenme : 15314
İndirilme Sayısı : 6309
  Bu eserin tam metnini indirmek için tıklayın

Özet

Tasavvufun insanı terbiye etmede kendine has Metotları vardır. Bunlardan birisi de halvettir. Halvet, nefsi arzuları, istekleri azaltıp kişinin kendisini Allah’a ibadete vererek yalnız kalmasını sağlar. Halvette diğer bir boyutta gizlilik, sadeliktir. Gizliliğin ilk basamağı ise, yeraltında kırk günün sade bir şekilde tamamlanmasıdır. Bundan dolayı da bu isimle adlandırılmıştır. Ruhi üstat (mürşid) başlangıcında gizli olarak, erkek ya da kadına bir odaya tek başına çekilmesini ister. Başarılı olması için dua eder ve daha sonra oradan ayrılır. Mürşid ayrılır kişi sade ve yalnızlık içinde tam bir tek başına hâlini alır. Oda içerinde az yer ve az içer, inziva hali Allah’ın yakınlık kapısını açmasına bağlıdır. Vücudun azaltmaya ve disipline edilmeye ihtiyacı vardır. Dünyevî istek ve arzuları unutma ve tüm anında Allah’a ibadete, tefekküre, namaza ve yalvarmaya tam olarak bağlanmalıdır.
 

Anahtar Kelimeler

Terbiye, Metot, nefs, arzu
 

Abstract

Mystisizm has its own methods to educate people. One of these is loneliness. Loneliness decreases sensual desire and wishes and it helps oneself to the God by praying. Seclusion is one dimension of privacy; austerity is another. The first step in privacy is completed in forty days and therefore is called undergoing a forty-day period of austerity. When the spiritual master takes the initiate into privacy, he takes him or her to his retiring room, where he prays for the initiate's success, and then leaves. The initiate lives an austere life in that room utterly alone. He or she eats and drinks little in that room of seclusion, which is regarded as a door opening on nearness to God. Bodily needs decrease and are disciplined, carnal desires are forgotten, and all time is dedicated to worshipping God, meditation, reflection, prayer, and supplication.
 

Keywords

Educate, method, sensual, desire
 

Gelişmiş Arama

Hızlı Erişim

Sayaç

Dost Site

Kullanılabilir renk seçenekleri
AYDINLI WEB TASARIM --> İrtibat için: aaydinli@gmail.com

Site Yöneticisi: Halil İbrahim Şimşek

bilgi@tasavvufakademi.com